Luksuzno ali ekonomično certificirano rabljeno vozilo?

13.08.2020

V naših preteklih nasvetih smo predstavili objektive razloge, kdaj in zakaj je primerno, da se odločimo za nakup rabljenega vozila s certifikatom:

 

 

 

Čas je, da si zastavimo podvprašanje: je bolje, da se ob nakupu rabljenega certificiranega vozila odločimo za luksuzno ali ekonomično vozilo?

 

Prva tovarniško certificirana rabljena vozila so se pojavila konec 1980. in 1990. let pri blagovnih znamkah Mercedes-Benz, Porsche in Lexus. Njim so sledili Honda, BMW, Jaguar, Toyota in Volvo. Danes ima večina proizvajalcev vozil svoje programe certifikatov rabljenih vozil.

 

Začetek certificiranih rabljenih vozil je predstavljal alternativo novim vozilom, najpogosteje je šlo za rabljena vozila z malo prevoženimi kilometri, ki so bila primarno v eni od najemniških oblik (operativni ali finančni leasing). Danes različni certifikati zavzemajo različne segmente trga rabljenih vozil, le redki pa stremijo k poenotenem, objektivnem sistemu certificiranja vozil - kot si prizadevamo pri Autoanalitici.

 

Torej - certificirano rabljeno vozilo: luksuzno ali ekonomično?

Ker je stopnja varčevanja enaka, je višina prihranka pri luksuznem vozilu večja zaradi denarja, ki ga prihranite pri amortizaciji. To izhaja iz predpostavke, da manj priljubljena in manjša vozila hitreje amortizirajo, saj so bolj priljubljena rabljena luksuzna vozila.

Potrošniki, kljub vkalkuliranim vzpodbudam za nova vozila, prihranijo približno 2.500 EUR z nakupom vozila, ki je star 2 - 3 leta (v povprečju, glede na povprečno vrednost vozila); prihranek je v obliki amortizacije, ki jo je absorbiral prvotni lastnik vozila. Če gre za certificirano luksuzno rabljeno vozilo, so prihranki na amortizaciji še večji, kar trikrat večji kot pri neluksuznem oziroma ekonomičnem avtomobilu, saj je primarna cena vozila, torej cena novega vozila, višja.

 

Poleg takojšnjega prihranka je seveda pomembno tudi vprašanje, ali so certificirana rabljena vozila dražja od rabljenih vozil brez certifikata?

 

Pričakujete lahko, da boste plačali 400 - 2.000 EUR več za certificirano rabljeno vozilo v primerjavi z vozilom iste znamke in modela, brez certifikata (v povprečju, glede na povprečno vrednost vozila). Cena odraža dejstvo, da mora certifikat predstavljati stanje vozila, zmanjšati negotovost ob transakciji, vsebuje stroške pregleda, popravil in morebitne garancije.

 

Vozilo, ki ni certificirano, ima v povprečju več prevoženih kilometrov kot ceritficirano rabljeno vozilo, iz česar izvira tudi večja obraba in večja verjetnost, da bo določene dele vozila hitreje potrebno menjati ali popravljati. V primeru pregleda Autoanalitica je obraba posameznih delov vozila opisana, kar kupcu vozila olajša predvidevanje o stroških, ki bodo nastali z lastništvom vozila.

 

Luksuzna vozila in vozila višjega srednjega razreda so pogosto na seznamu želja kupcev, zaradi česar obstaja višje povpraševanje po nekaj let starih rabljenih vozilih tega ranga. Zaradi visoke cene teh vozil se kupci odločajo za certificirana vozila.

 

Glede na zgoraj naštete razloge, te kupci postopajo primerno, saj je se nakup certificiranih vozil v vsakem primeru priporoča, najbolj pa se izplača prav pri luksuznih vozilih in vozilih višjega srednjega razreda.

 

Vir

© 2017 - 2020 Autoanalitica, vse pravice pridržane.