Pomembnost prvega vtisa pri nakupu rabljenega avtomobila

22.02.2018

Nakup vozila je pomembna življenjska odločitev, vendar pa se je pogostokrat lotimo na hitro in nepremišljeno. To še posebej velja za nakupe rabljenih vozil, kjer je potrebna še dodatna previdnost.

Pri nakupu rabljenega vozila je treba biti pozoren na kar nekaj faktorjev na samem vozilu. Vendar pa nikakor ne gre zanemariti, kako pomemben je prvi vtis, ki ga že pred ogledom samega vozila na nas naredi oglas rabljenega vozila na spletnih oglasnikih kakor tudi prvi vtis, ki ga na nas naredi prodajalec rabljenega vozila, ko ga prvič srečamo oziroma se z njim prvič pogovarjamo.  

Seveda ne gre zanemariti najpomembnejšega prvega vtisa to je prvi vtis, ki ga na nas naredi samo vozilo, o čemer več naslednjič.

 

  • Pri ogledovanju oglasa moramo biti pozorni predvsem na naslednje:
  • »(pre)nizka« cena vozila,
  • majhno število prevoženih kilometrov v primerjavi s starostjo vozila,
  • prodajalci, ki oglašujejo z besedami, kot so »vozilo v brezhibnem stanju«, ipd.

Pri nakupu rabljenega vozila kupci pogostokrat dajejo preveliko težo na razliko v ceni, ko primerjajo več vozil med seboj. Namreč, pri nakupu vozila za 10.000 EUR ali več ni bistveno, da kupec izbere vozilo, ki je za 200 EUR cenejše, temveč predvsem to, da ga vozilo ne bo že v kratkem presenetilo z nepričakovanimi popravili za več tisoč evrov. (Pre)nizka cena je tako lahko le posledica slabšega tehničnega stanja vozila zaradi slabšega vzdrževanja vozila s strani prejšnjega lastnika ali lastnikov.

Prav tako pa je pomemben prvi vtis, ki ga pri nas ustvari prodajalec vozila. Priporočljivo je, da si pred samim ogledom kupci pripravimo nekaj pomembnih vprašanj, na katera želimo, da nam prodajalec vozila odgovori. To so lahko na primer naslednja vprašanja:

  • Ali je bilo vozilo kdaj poškodovano?
  • Ali so bili kdaj izvedeni kakšni večji posegi na vozilu?
  • Kateri lastnik po vrsti ste?
  • Ali je bilo vozilo uvoženo iz tujine?
  • Vprašanja glede celotne dokumentacije o vozilu (pomembna tudi npr. originalna navodila za uporabo, rezervni ključ vozila, ipd.)
  • Kdaj je bilo vozilo nazadnje servisirano?
  • Kakšni so razlogi za prodajo?
  • Ali lahko vozilo odpeljemo na preventivni pregled oz. damo izdelati oceno stanja vozila?

Pri odgovorih prodajalca je dobro biti pozoren tudi na njegov odziv in ton govora. Pri vprašanju o možnosti opravljanja preventivnega pregleda rabljenega vozila je pomembno, da prodajalec glede tega nima zadržkov. V primeru, da prodajalec ne želi, da se vozilo odpelje na podroben preventivni pregled, kot ga npr. opravlja podjetje Autoanalitica, je to že velik opozorilni znak, da vozilo verjetno ne ustreza njegovim trditvam. Prav tako bodite pozorni, ali je prodajalec že v samem začetku razkril nekatere pomanjkljivosti, ki jih ima vozilo, saj je tak prodajalec veliko bolj verodostojen kot prodajalec, ki od samega začetka trdi, da je vozilo brezhibno, kasneje pa se pri konkretnih vprašanjih izmika odgovorom ali odgovoril drugače kot predhodno. Kot že navedeno, je prav tako zelo pomemben podatek tudi dokumentacija vozila. Več originalne dokumentacije, kot nam jo prodajalec ponudi, tem bolje je.

Prvi vtis tako oglasa kot prodajalca je torej eden prvih korak, ki nam lahko razkrije veliko o samem stanju vozila. Seveda pa brez ogleda in pregleda samega vozila ne gre.

Naročite se na pregled rabljenega vozila: https://www.autoanalitica.si/naroci-oceno

© 2017 - 2019 Autoanalitica, vse pravice pridržane.